Jodhoku Piyé, Tuips…

Sajak nembé ketularan Didi Kempot, sedulur lanangku Rasarab kirim pawarta marang aku lumantar manuk ocèh-ocèhan (Twitter): mongso rendeng wes dadi ketigo kok dek e ra kroso, gek gek cen ra tresno ;(.

Sanépan kang momot perkara wigati, jeru temancep ana sajroning ulu ati, kaya déné racaké para jama’ah jomblowan, embuh iku sing mapan ana Ngayogyakarta, Surakarta utawa pesisir kaya déné Bang Ujé. Ya, Bang Ujé kang saiki nembé tuna tesmak aliyas tanpa kacamata. Mula, Rasarab sakanca paling dhemen geguyon kanthi tembung “jodhoku piyé, tuips?”.

Tembung awujud pitakonan mangkono iki, sejatiné katujokaké marang Pangèran Kang Maha Kagungan, kalebu ing kéné, kagungan wanodya kang sumebar ing jagad raya lan mayapada (saiki, mayapada wis dudu jeneng bank utawa pérangan bumi, ananging awujud timeline lan jagad internèt).

Nanging, amarga Rasarab, Si Enthong, Ujé, Iwanjéwé Janaka lan sapanunggalané iku klebu nom-noman (?) relijius mula padha ora wani mènsyen langsung marang Gusti Allah. Saben dina, paribasané, mung padha sesambat lumantar mayapada utawa caturan regejegan nalika Theng-Theng-Crit utawa thenguk-thenguk sinambi crita-crita kang kawentar kanthi aran curcol, mancuraké colokané.

Kamangka, sejatiné ora mung sasuwéné mangsa rendheng gumanti mangsa ketiga, sing tegesé mung setaun suwéné. Rendheng-ketiga-rendheng-ketiga-rendheng-ketiga, teruuus mangkono iku nganti makaping-kaping. Mula, nganti padha gawé reklame awujud kaos kanthi tulisan: jodhoku piyé, tuips?

Saumpama padha gelem nulisi nomer tilpun ana sangisoré tembung jodhoku piyé, tuips? iku, dakkira wis padha cepet olèh kenya kanggo diajak mojok sadurungé amangun balé somah utawa palakrama. Nanging ya embuh, dhing, mbokmenawa kanac-kancaku iku uga sumelang menawa mènèhi nomer tilpun ana ing kaosé malah bisa dadi salah tampa tumrapé sing maca, banjur ngira lan duwé pandakwa warna-warna, kayata malah dikira nawakaké panggawéyan ala-nistha lan kebak dosa (sanajan pénaké ora kira-kira), yaiku dadi gigol*.

Nanging ya embuh, piyé karepé kanca-kanca kaé. Kak Rasarab kang kabèh uripé wis diakoni (malah olèh sertipikat) déning PBB waé, nyatané ya isih ngguya-ngguyu nganti saiki. Si Enthong kang uga kondhang jago nyepik, ya ora patiya béda. Naté mrentul atiné nyawang perawat manis, jebul mmbareng digatèkaké jebul kakak kelasé jaman sekolah mbiyèn.

Bang Ujé, ya ora kurang sambaté. Kepinginané rada sepélé sakjané. Mung butuh wong wadon sing gelem mangku iPad-é nalika dhèwèké nyopir montoré dhéwé, nanging kudu jelas statusé, yaiku bèn ora dikira ngapusi kanca indekost-é nalika arep lunga pamit yang2an.

Hmm…. kancaku, para ahlul sepik wal jama’ah al jombliyyah, pancèn lucu-lucu lan nyenengaké saben crita babagan siji iki. Saben kepethuk siji lan sijiné, apa manèh nalika kumpul ramé-ramé, sing dirembug mesthi ora adoh saka babagan iku.

Cah ayu gupak gemuk, sajaké ngguya-ngguyu jebul atiné padha remuk….. Jodhomu sapa, tuips?

 

=====

Jodohku Gimana, Tuips?

 

(edisi terjemahan)

Sepertinya sedang ketularan Didi Kempot, saudara lelakiku Rasarab mengirim pesan lewat Twitter: musim hujan sudah berganti kemarau, kok dianya tak merasa. Jangan-jangan memang tak cinta…

Pesan itu membawa muatan penting, dalam menghunjam ulu hati, seperti umumnya jamaah jomblowan, entah itu yang ada di Yogyakarta, Surakarta, atau pesisir Jawa seperti bang Uje. Ya, Bang Uje yang sekarang sedang tuna kacamata. Maka, Rasarab dan teman-teman suka bercanda dengan kalimat: jodohku gimana, tuips?

Kalimat bernada penuh tanya seperti itu, sejatinya ditujukan kepada Tuhan Yang Maha Pemilik, termasuk dalam hal ini, memiliki wanita yang tersebar di seantero jagad raya dan mayapada (ini bukan mayapada nama bank atau bagian dari bumi, tapi berupa timeline dan jagan internet).

Tapi, lantaran Rasarab, Si Enthong, Uje, Iwanjewe Janaka dan teman-teman itu termasuk anak muda (?) relijius, maka tak ada yang berani mention ke Tuhan langsung. Tiap hari, ibaratnya, cuma mengeluhkan di berbincang ketika Teng-Teng-Crit atau duduk-duduk sambil bercerita yang lebih dikenal dengan sebutan curcol, memancarkan colokan masing-masing (anak kalimat terakhir ini kurang tepat).

Padahal, sejatinya tidak sebatas musim penghujan berubah kemarau yang artinya hanya setahun lamanya. Penghujan-kemarau-penghujan-kemarau-penghujan-kemarau, teruss begitu, berulang-ulang, bertahun-tahun. Maka, hingga mereka bikin iklan lewat kaos dengan tulisan: jodohku gimana, tuips?

Seandainya pada mau menuliskan nomor telepon di bawah kalimat jodohku gimana, tuips? itu, saya kira sudah pada memperoleh perempuan yang bisa diajak mojok sebelum mengarungi bahtera, membangun rumah tangga. Tapi entah, ya, jangan-jangan teman-temanku itu juga kuatir jika mencantumkan nomor telepon justru berakibat ‘miskomunikasi’ bagi yang membacanya, lantas mengira yang bukan-bukan, seperti menawarkan pekerjaan hina dan penuh dosa (meski enaknya ampun-ampun), yaitu jadi gigol*.

Tapi entah, apa maksud teman-teman itu. Kak Rasarab yang hidupnya sudah diakui (bahkan bersertifikat) PBB saja, nyatanya masih senyam-senyum saja hingga kini. Si Enthong yang terkenal jagoan nyepik, pun tak terlalu berbeda. Pernah tumbuh bunga-bunga cinta di hatinya melihat seorang paramedis manis, ternyata setelah diperhatikan, ternyata kakak kelasnya di sekolah, dulu.

Bang Uje juga tak kurang keluhannya. Keinginannya agak sederhana, sejatinya. Cuma butuh perempuan yang mau memangku iPad-nya ketika dia nyopir mobil kepunyaan sendiri, namun mesti jelas statusnya, sehingga kelak tak dikira bohong ketika kepada sesama teman satu kost ia pergi pamit yang2an.

Hmm…temanku, para anggota ahlul sepik wal jamaah al jombliyyah memang lucu-lucu dan menyenangkan setiap cerita tentang satu hal ini. Setiap berjumpa satu dengan yang lain, apalagi setiap kongkow bareng, yang dibahas  tak pernah jauh dari urusan itu.

Cah ayu gupak gemuk, sajaké ngguya-ngguyu jebul atiné padha remuk….. Jodhomu sapa, tuips? (yang ini tak usah diterjemahkan, biar lucunya gak hilang)

 

11 thoughts on “Jodhoku Piyé, Tuips…

  1. Hahaha…
    Asliné para jomblo kuwi ki padha karo wong jirih njuk ngumpul dadi siji ta Pakdhe…

    Nèk “jamaah jirihiyah” kaé angger ngumpul njuk mlaku bareng , ha mbok liwat kuburan waé ya bakalan kendel ra ana sing di wedèni. Kamangka yèn ijèn lan dhèwèkan asliné ya wedi kepati-pati…

    Padha karo ‘jamaah jomblo’iyah”, engger ngumpul sesama “jamaah jomblo’iyah” ngono katoné ya ngguya-ngguyu, kamangka jebul nèk pas ijén sakjané atiné ya padha remuk lan nggrantes…

Leave a Reply